Gibanje vijoličaste žoge, ki ga prikazuje predstavitev, je podobno gibanju izstrelka (položaj je podan v metrih, čas pa v sekundah). Moder in rdeč krog predstavljata x in y komponento gibanja žoge. Slike senc se rišejo na zaslon vsako sekundo. Da bi razumeli gibanje izstrelka, morate najprej razumeti gibanje žoge ločeno v x in ločeno v y smeri (vsako gibanje v ravnini ali v prostoru lahko razstavimo v dve ali več komponent v smeri koordinatnih osi). Ponovni zagon.
Preučimo najprej x smer. X koordinata izstrelka (vijoličaste žoge) je v vsakem trenutku identična x koordinati modrega telesa. Kaj opaziš v zvezi s presledki med slikami modrih krogov? Gotovo si opazil, da so razdalje med zaporednimi slikami krogov enake - konstantne. Kaj ti to pove o pospešku izstrelka v x smeri? To ti pove, da se modro telo giblje v tej smeri s konstantno hitrostjo. To ugotovitev prikazuje tudi levi graf.
Sedaj preučimo y smer. Y koordinata izstrelka (vijoličaste žoge) je v vsakem trenutku identična y koordinati rdečega telesa. Kaj opaziš v zvezi z razdaljami med zaporednimi slikami rdečega telesa? Razdalje med zaporednimi slikami rdečega telesa se zmanjšujejo v obdobju dviganja rdečega telesa. Razdalje med zaporednimi slikami rdečega telesa se povečujejo, ko telo pada. To pomeni, da ima telo navzdol usmerjen pospešek. Z opazovanjem desnega grafa ugotovimo tudi to, da je y pospešek konstanten.
Posebno pomembno za razumevanje gibanja izstrelka je razumevanje dogajanja v najvišji točki izstrelka. Kakšna je hitrost izstrelka v najvišji točki? To je zvito vprašanje. Vemo, da je y hitrost enaka 0. Ali to pomeni, da je hitrost izstrelka enaka 0? Upoštevati moraš, da ima hitrost dve komponenti, vx in vy. V najvišji točki hitrost vx ni 0. Iz tega sledi, da hitrost izstrelka v najvišji točki ni 0. Klikni tukaj, če si želiš ogledati vektorja hitrosti in pospeška.