|
||||||||
|
V koordinatni mreži je s puščico rdeče barve ponazorjen vektor. Vektor lahko spreminjaš tako, da z miško povlečeš njegov vrh.
Vektor lahko predstavimo na dva načina:
Predstavitev z velikostjo in smerjo
Vektor, kakršen je na primer ta na sliki, si predstavljamo z velikostjo in smerjo. Velikost vektorja opišemo z absolutno dolžino vektorja (v tabeli je označen s črko r in ni nikoli negativno število) in s smerjo. Smer opišemo s kotom (tudi ta je prikazan v tabeli; podan je v kotnih stopinjah). Kot merimo od pozitvne x osi do smeri, v katero je usmerjen vektor.
Predstavitev s komponentama x in y
V primeru reševanja problemov v ravnini (dvodimenzionalni problemi) pogosto predstavimo vektor z dvema komponentama. Ko z miško premikamo konec (vrh) vektorja rdeče barve, vektorja svetlejše barve prikazujeta x in y komponento rdečega vektorja (v tabeli sta ta dva vektorja označena kot x in y); Poskusi ohraniti dolžino vektorja nespremenjeno in spreminjaj kot. Kako se komponenti x in y spreminjata s spreminjanjem kota? Ko se kot manjša, se x komponenta vektorja povečuje (in na osi x doseže dolžino vektorja); y komponenta vektorja pa se manjša (doseže vrednost 0). Ko kot narašča proti 90°, se x komponenta vektorja manjša (in na osi y doseže vrednost 0); y komponenta vektorja pa se povečuje (in doseže velikost vektorja). Matematično opišemo komponenti vektorja na naslednji način:
x = r . cos(θ) in y = r . sin(θ).
Če je vektor podan s komponentama, dobimo velikost in kot (smer) vektorja na naslednji način:
r = (x2 + y2)1/2 in θ = arctan(y/x) oziroma (drugače zapisano) θ = tan-1(y/x).
Ta, drugačen zapis funkcije arctan žal najdemo na kalkulatorjih, vendar je tak zapis sporen!!
Velikost vektorja (označena z r) mora biti vedno nenegativno število.