Predmet (navpična puščica na levi strani) je postavljen pred razpršilno lečo. Lečo lahko premikamo, predmet je pri tem negiben. Pri premikanju miške se izpiše položaj miške, pri kliku in držanju miškinega gumba pa dobimo podatke o kotu (položaj je podan v centimetrih, kot v stopinjah). Podrobneje preglej animacijo, še posebej se osredotoči na žarke, ki izvirajo iz predmeta, njihov lom in njihovo sliko. V tem primeru je slika navidezna.
Postavi lečo na položaj x = 2.0 cm, tako ugotoviš, kje se slika nahaja in preveriš, če je res navidezna. Trije žarki izvirajo iz glave puščice (predmeta).
Ali lahko določiš goriščno razdaljo leče? Na eni ali obeh črtah, ki navidezno potujeta skozi gorišče, klikni in potegni središče polkroga, ki predstavlja kotomer (zelene barve). Potegni ga na eno od teh dveh črt. Potegni zeleno črto, dokler ni vzporedna z žarkom in prečka optično os (rumene barve). Dobiš nekaj takega, kot na spodnji sliki.
Če je leča na x = 2.0 cm, lahko prebereš, kje zelena črta prečka optično os. (x = 1.0 cm ali x = 3.0 cm, odvisno kateri žarek izbereš). V vsakem primeruje goriščna razdalja 1.0 cm. Leča je na položaju x = 2.0 cm.
Kako določimo, kje nastane slika? Spomni se, da se žarki razpršijo. Prekinjene črte nadaljujejo pot treh žarkov na desni strani leče nazaj v nasprotno smer na levi strani leče, tako da se vse tri črte sekajo v eni točki. Tam je slika. Slika je navidezna. Zaslon, ki bi ga postavil na mesto slike, ne bi prikazoval ničesar.