Gradniki grafičnih aplikacij

Primer programa

Grafične aplikacije imajo tipične gradnike, kot so gumbi,enovrstična in večvrstična  tekstovna polja, izbire in podobno. Za take grafične aplikacije je značilno, da nek dogodek, kot je na primer klik na gumb ali  sprememba neke izbire pomeni izvedbo krajše programske kode. Pravimo, da je tako programiranje dogodkovno vodeno. Spodnji primer prikazuje, kako v naš aplet vgradimo dve grafični komponenti: gumb in tekstovno polje.

import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
 
public class ClickButton extends Applet implements ActionListener{
        // declare a textfield and Button
        TextField text1;
        Button button1;
        // initialise the applet
        public void init(){
               // set the textfield to 30 characters
               text1 = new TextField(30);
               // add the textfield to the applet
               add(text1);
               // initialise button and set its label
               button1 = new Button(" click me");
               // add button to the applet
               add(button1);
               // set the actionlistener to the button
               button1.addActionListener(this);
        }
        // methods needed for actionlistener Interface
        public void actionPerformed(ActionEvent e){
               // declare and initialise a string to be shown
               String message = " You clicked the button. woo hoo";
               // if the source of the action is the button 
               // ie if the button is clicked
               if(e.getSource() == button1){
                       // set the text of the textfield to our message
                       text1.setText(message);
               }
        }
}
  


In tu je html koda, v katero smo vgradili tak aplet, da ga lahko preskusimo.

 <html>
<body>
<applet code="ClickButton.class" width="300" height="300">
</applet>
</body>
</html>