Standardi internetskih storitev

Kaj se bomo v tem poglavju naučili?

Spoznali bomo, kaj moramo v čim večji meri upoštevati pri uvajanju internetskih storitev. Bolj kot o standardih govorimo o kriterijih. Ti pa so::

Razpoložljivost storitve
Statistika obiskov
Odzivnost na elektronsko pošto
Dostopnost
Ključi dostopa
Skladnost z brkljalniki
Kvaliteta

 

Razpoložljivost storitve

Običajno se pričakuje, da je strežnik na voljo 24 un na dan in sedem dni v tednu čez celo leto. Servisne prekinitve morajo biti zmanjšane na najmanjšo možno mero.

Razpoložljivost storitve tipično nadzoruje  neka druga organizacijska enota in pripravlja poročila o tem.

Primer takega mesečnega  poročila:

Small screen shot of availability graph.

Lahko pa tudi v tabelarični obliki:

2006/2007 Razpoložljivost storitve

Mesec

Razpoložljivo

Ni bilo razpoložljivo

Januar

99.88%

0.12%

December

99.63%

0.37%

November

99.88%

0.12%

Oktober

99.90%

0.10%

September

99.90%

0.10%

Avgust

99.95%

0.05%

Julij

99.79%

0.21%

Junij

99.77%

0.23%

Maj

99.98%

0.02%

April

99.97%

0.03%

Lahko tudi kot povzetek:

Dostopnost strežnika: 98%

Statistika obiskov

Tudi statistična poročila o obiskih spletnih strani  se tipično pripravljajo za vsak mesec. Lahko so v grafični ali tabelarični obliki:

Število obiskovalcev, obiskov, pogledov na stran

MESEC

Posamezni obiskovalci

Obiski

Pogledi strani

Januar

111,411

251,271

1,597,650

December

107,130

234,970

1,454,500

November

123,981

257,647

1,433,682

Oktober

141,502

272,394

1,510,433

September

169,612

282,043

1,305,257

Avgust

121,303

223,055

1,103,256

Julij

118,668

257,899

1,391,062

Junnij

83,626

217,351

1,095,146

Maj

74,817

204,087

1,257,936

April

69,726

175,784

1,225,149

 

Odzivnost na elektronsko pošto

Zagotovljeno naj bi bilo odgovarjanje na elektronsko pošto v roku 1 delovnega dne.

Dostopnost

Dostopnost ne pomeni le, kako tehnično čista je neka spletna stran. Bolj pomembno je, ali je "uporabljiva". To pomeni, če lahko uporabniki hitro pridejo do potrebnih podatkov. Obstajajo podrobna navodila, kako zagotoviti pravilno dostopnost (nivoja A in  AA) spletnih strani

 

Nivo dostopnosti A

Nivo dostopnosti AA

1.1 - Vsak netekstovni element mora imeti tekstovni ekvivalent;

1.2 - Za vsako aktivno področje na slikovnem zemljevidu strežnika mora biti podana redundantna tekstovna povezava;

1.3 - Pomembni podatki multimedijske predstavitve naj bodo opisani  zvočno;

6.3 - Strani morajo biti uporabne tudi, če so skripti, apleti in drugi programski elementi izklopljeni ali niso podpirani

 9.1 - Zemljevidi (clickable maps) naj bodo zagotovljeni na strani odjemalca namesto na strani strežnika;

·12.1 - Vsak okvir (frame) mora imeti naslov, kar omogoča razpoznavo okvirja in navigacijo.

 3.2 - Tvorimo dokumente, ki preiskujejo veljavnost slovnice objave;

3.3 - Uporabimo stile (style sheets) za nadzor izgleda in predstavitve;

3.5 - Uporabimo elemente zaglavja (header elements) za podajanje strukture dokumenta. Uporabimo jih v skladu s specifikacijo;

7.2 - Izogibajmo se utripanju vsebine;

7.4 - Ne tvorimo strani, ki se periodično same osvežujejo;

7.5 - Ne uporabljajmo avtomatskega preusmerjanja strani;

9.3 - Za skripte uporabljajmo raje logične rokovalnike dogodkov (event handlers) namesto rokovalnikov dogodkov, odvisnih od naprav;

10.1 - ne uporabljajmo prikazovanja dodatnih oken (na primer pop-up);

11.2 - Izogibajmo se opuščenim tehnologijam (deprecated W3C technologies);

12.4 - Jasna naj bo asociacija oznak in njim ustreznih kontrol;

13.1 - Jasen naj bo cilj vsake povezave.


Ključi dostopa

Za uporabnike, ki imajo težavo s kazalnimi napravami (na primer miško) naj bodo na voljo tipkovne bljižnice. Opis teh bljižnic naj bo povzet na posebni strani.

 

Skladnost z brkljalniki

Navesti moramo, s katerimi popularnimi brkljalniki je zagotovljen ekvivalenten pogled na spletne strani. Na primer::

Kvaliteta

Zagotoviti moramo visoko kvaliteto prikaza vsebine, njeno točnost in veljavnost (osveževanost). Spletne strani morajo biti v primernih intervalih pregledovane in osveževane.

10 najbolj pogostih napak v letu 2002 (zunanja povezava) 

0 najbolj pogostih napak v letu 2005 (zunanja povezava)