Objekti in razredi

Pojma objektov in razredov sta medsebojno povezana in tvorita objektno usmerjeno paradigmo.

Objekt

Objekt je element realnega sveta v objektno usmerjenem okolju. Lahko obstoja fizično ali le pojmovno.

Primer objekta:

Vsak objekt ima torej dane lastnosti (atribute) in z njim lahko nekaj delamo (metode). Drugače rečeno: vsak objekt ima:

Objekte lahko modeliramo v skladu s potrebami aplikacije. Objekt lahko fizično obstaja (na primer avto, potrošnik, učenec,..) ali pa ima le pojmovni obstoj (n.pr. projekt, proces, ..).

Operacije na objektih

Na objektih tipično izvajamo  naslednje operacije:


Razred (Class)

Razred predstavlja zbirko objektov, ki imajo enake tipične lastnosti in se enako obnašajo. Podaja načrt oziroma opis objektov, ki jih lahko tvorimo iz njega. Tvorbi objekta kot člana nekega razreda pravimo instanca. Objekt je torej instanca (primerek) nekega razreda.

Sestavine nekega razreda so:

Primer

Vzemimo preprost razred, Krog, ki predstavlja geometrijski lik, krog v 2D prostoru.

Atributi tega razreda so lahko:


Nekatere od operacij lahko definiramo tako:

Med tvorbo instance so vrednosti dodeljene vsaj nekaj atributom. Če tvorimo objekt krog1, lahko dodelimo vrednosti x: 2, y: 3, r: 4 in tako opišemo njegovo stanje. Če sedaj izvedemo operacijo povecaj() s faktorjem povečave 2, bo r dobil vrednost 8. Taka operacija spremeni stanje objekta krog1. Objekt krog1 tako opravi določeno obnašanje.