Seznami oziroma polja


V Pythonu je seznam kolekcija stvari. To so lahko števila, črke, besede vektorji, objekti, skratka, karkoli. Tako je

 povrtnine=['petersilj','korencek','krompir','solata','zelje','paradiznik']

seznam povrtnin. Podobno je

 stevila =arange(0., 2.*pi, pi/100.)

polje enakomerno razporejenih števil v območju med 0 do 2*pi. Funkcija "arrange()" je funkcija pythona. Spodnji primer ponazoruje, kako bi lahko v Vpythonu tvorili in rokovali s seznamom 3D predmetov:.

GlowScript 3.0 VPython
N=25
seznam=[] #deklariramo seznam
for i in range(N): #Funkcija range() vrne polje N elementov ( 0,1,...N-1)
seznam+=[sphere(pos=vector (2*i-N,0,0),radius=0.5)] #dodajamo elemente v seznam.
if i%3==0: #vsaka tretja krogla naj bo modra
seznam[i].color=color.blue
seznam[i].velocity=vector(0,1,0) #Hitrost modre krogle je usmerjena v smeri osi y
else:
seznam[i].velocity=vector(1,0,0) #ostale krogle imajo hitrost usmerjeno v smeri osi x
dt=0.01

while 1: #Animacija
scene.autoscale=0
rate(1/dt)
for ball in seznam: # Tudi tako lahko delamo zanke v Pythonu. Program bo v vsakem koraku preletel seznam
ball.pos+=ball.velocity*dt #in vsak objekt premaknil na nov polozaj



Domača naloga

Naredi nekaj v treh dimenzijah. Sestavi program, ki tvori kubično mrežo, sestavljeno iz 125 krogel, med seboj razmaknjenih za eno enoto.


>