Krmiljenje programa

Resnična funkcionalnost programiranja se izkaže, ko uvedemo krmiljenje programskega teka. Krmilni stavki spreminjajo tok akcij v programu.

Nekateri od teh stavkov so:

Stavek if

Stavke if uporabljamo za odločanje. Celoten stavek ima obliko

if
   stori to
elif
   stori nekaj drugega
else
    stori nekaj tretjega


Prvi pogoj, ki je izpolnjen sproži ustrezne stavke, ostale pa preskoči.

Primer:



 


Stavek while

Stavek while uporabimo za ponavljanja, bolje iteracije. Vsebuje pogoj, ki ga vrednoti. Zanko ponavlja toliko časa, dokler je ta pogoj izpolnjen

Primer:



Stavek for

Zanka for je primerna za iteracijo preko elementov nekega zaporedja, kot so  nizi ali seznami.

Primera:



             


Stavek continue

Stavek continue uporabimo zs preskok tekoče iteracije bodisi v zanki while ali zanki for.

Primer:



          


V zgornjem primeru ni prišlo do izpisa sodih števil.

Stavek break

Stavek break pa zaključi izvajanje zanke, v kateri nastopi.

Primer:



          


Ko dobi i vrednost 6, se zanka ustavi. V primeru gnezdenih zank pomeni to izstop le iz tekoče zanke, ne pa iz zank na višjem nivoju.

Stavek pass

Stavek  pass ne naredi nič. V splošnem ga uporabimo tam, kjer se pričakuje kodda, a nimamo nič smiselnega. Naslednji primer kaže uporabo stavka pass, čeprav ni najboljši.