![]() |
V
današnjem času ni več nobena težava priti do podatkov, ki jih
potrebujemo za odločanje. Prav nasprotno, problem s katerim se nenehno
srečujemo, je prav poplava podatkov, ki so včasih zastareli, popačeni,
neustrezni. Pravzaprav je prav pojav informacijske onesnaženosti eden
največjih porblemov sodobne informacijske družbe. Prava informacija na
pravem mestu pa vemo, da je lahko velikokrat odločilnega pomena. Danes
namreč "vedeti pravočasno" pomeni enako kot "biti bogat". Informacijska pismenost je sposobnost, da se znajdemo na "smetišču informacij", torej znamo presoditi: |
![]() |
Za odločanje med več možnostmi rabimo določene informacije, da presodimo katera odločitev bo imela za nas najboljši izid. Nekatere odločitve res lahko sprejmemo zelo na hitro, mimogrede, spet druge moramo tehtno presoditi. Spretnost pa je v tem, da presodimo, kdaj je boljše na hitro sprejeti neko odločitev, ker smo lahko že naslednji trenutek prepozni, kdaj pa je bolje še malo preudariti. |
![]() |
Informacije ne kupujemo v samopostrežni trgovini. Vsak, ki se ima za informacijsko pismenega, mora vedeti, kje dobi potrebne podatke, in kako lahko do njih pride. |
![]() |
Samo, če znamo podatke prebrati, jih razumemo in jih znamo vgraditi v svoje koncepcije, lahko zgradimo ustrezne informacije in na podlagi le-teh sprejemamo prave odločitve. |
![]() |
Primer: Da
bo zjutraj snežilo in bo na cesti poledica, kar pomeni, da bomo za pot
v službo potrebovali dobre pol ure več kot običajno, je informacija, ki
ima veliko večjo vrednost, če jo dobimo zvečer, kot pa 10 minut pred
odhodom v službo, ko tega zamujenega časa ne moremo več nadoknaditi.
|
I | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
n | 1 | 2 | 4 | 8 | 16 | 32 | 64 | 128 | 256 | 512 | 1024 |
![]() |
Pri enem metu kovanca imamo dve možnosti (lahko pade grb ali cifra). Obe možnosti sta enakovredni, kar pomeni, da smo s tem, ko smo dobili osgovor na vprašanje ali je padel grb(G) ali cifra(C) dobili 1 bit informacije. Pri dveh metih se število možnih odgovorov poveča na 4 (enakovredne možnost so: GG, GC, CG, CC)! Iz tabele je razvidno, da smo v tem primeru dobili 2 bita informacije. |
![]() |
Koliko informacije dobiš, če izveš, da je po metu kocke padla številka 4? Možnih odgovorov je torej 6 (pade lahko številka 1, 2, 3, 4, 5 ali 6)! Iz tabele ja razvidno, da pri 2 bitih informacije lahko izbiramo med štirimi enakovrednimi odgovori, kar je manj kot 6. Ker pa moramo zokroževati navzgor, dobimo torej v danem primeru 3 bite informacije, saj bi v tem primeru imeli 8 enakovrednih odgovorov, kar je več kot 6. 22=4 < 6 < 23 = 8
|