Računalniška priprava in obdelava slik

 

Slike, ki jih dobimo s skeniranjem, digitalnim fotoaparatom ali kakšno drugo obliko izvora, lahko v skladu s potrebami obdelamo. Obstaja vrsta komercialnih, pa tudi prosto dostopnih programov. Tak program nedvomno sodi v košarico orodij vsakega, ki želi oblikovati spletne strani, ustvarjati elektronska gradiva ipd.
 
Ne bomo se spuščali v primerjavo posameznih programov, niti se ne bomo spuščali v matematično ozadje, ki se skriva za tako obdelavo. V bistvu pošljemo program čez primeren filter. Ta posamezne piksle slike obdela v skladu z vrednostjo teh pikslov in morda njihovih sosedov. Tipične posledice pa vidimo v naslednji  tabeli

 

Originalna slika

(ločljivost 250 x 250 )

Njen sivi ekvivalent

Njen negativ

 

 

 

Zmanjšana ločljivost

(25 x 25 pikslov)

Zmanjšana barvna globina (16 barv)

Zameglitev slike (blur)

 

 

 

Originalna slika

(ločljivost 250 x 250

Iskanje robov na sliki

Izostritev slike

 

Sodobni programi za obdelavo slik omogočajo tudi inteligentno popravljanje slik oziroma brisanje različnih nepravilnosti, pa tudi predmetov, kot to ponazorujeta spodnji sliki. Postopek v osnovi poteka tako, da zaznamujemo na sliki del, ki bi ga radi zbrisali, program pa ta del slike nadomesti s teksturo v bližini izrezanega dela.

 


 

V posebno skupino lahko sodi računalniška obdelava slik, s katero skušamo doseči takoimenovane »nefotorealistične«  slike. Digitalizirane računalniške fotografije ali podobne slike s kombinacijo različnih filtrov in obdelav pretvorimo v slike, kot bi jih nekdo naredil prostoročno (risbe ali celo imitacije različnih slikarskih slogov)

 


 

To je pravo nasprotje že dolgo znanim prizadevanjem, da bi prikaz sintetičnih prostorov in predmetov izgledal kot fotografiran.

Končno lahko v poglavju o obdelavi slik omenimo še posebne učinke, kot sta krivljenje slike (warping) in preobrazba slike (morphing).

V prvem primeru imamo osnovno sliko, ki jo "krivimo" ,na primer z vlečenjem miške. Stvar poteka v bistvu tako, kot če bi preko slike napeli elastično mrežo in jo z vlečenjem deformirali. Na to mrežo pa bi bila vpeta slika, ki bi se prav tako deformirala.

 Klikni na levi applet in z vlečenjem miške "preoblikuj" sliko:

V primeru preobrazbe (morphing)  moramo imeti dve sliki. Preliv iz ene v drugo sliko poteka v bistvu tako, da se ena slika "ukrivi" v drugo in obratno. Hkrati pri tem poteka tudi prelivanje, bolje rečeno mešanje barv ene in druge slike.