Postopek
Postopek izdelave PB poteka po naslednjih fazah:
- Zbiranje in analiza zahtev uporabnikov
- Konceptualno načrtovanje
- Izbira SUPB
- Logično načrtovanje
- Fizično načrtovanje
- Implementacija PB
Faze izdelave PB
Opis faz izdelava PB
1. Zbiranje in analiza zahtev
V tej fazi načrtovalci spoznavajo segment realnega sveta ('mini svet‘), ki ga bodo predstavil z modelom
Morajo dojeti in razumeti:
- katere podatke je potrebno hraniti v PB,
- kako so podatki povezani,
- katere operacije se izvajajo nad podatki in
- kako bodo uporabniki uporabljali PB.
V začetni fazi lahko pride do napačnega razumevanja realnega sveta, zato zahteva temeljito sodelovanje načrtovalcev z uporabniki:
Cilj te faze je izdelati konceptualni načrt oz. konceptualno shemo PB. Konceptualni načrt zajema tudi omejitve, ki se nanašajo na podatke. Za predstavitev konceptualnega načrta se uporabljajo:
- entitetno - relacijski diagrami,
- diagrami razredov (UML notacija) in
- diagrami objekt-vloga (Object-role model).
3. Izbira SUPB-ja (vodja projekta + uporabniki)
Izbiro ciljnega sistema za upravljanje PB izvede vodja projekta v sodelovanju z vodjo naročnikov projekta (uporabnikov).
4. Logično načrtovanje
Izvede se transformacija: konceptualne sheme v podatkovni model, ki ga podpira izbrani SUPB. Opravi se tudi natančen pregled dobljene logične sheme, iščejo se morebitne napake ali pomanjkljivosti modela.
Pred prehodom v naslednjo fazo je potrebno preveriti, ali je PB normalizirana (preverimo funkcionalne odvisnosti med atributi, ali obstaja nepotrebno podvajanje podatkov, ...).
5. Fizično načrtovanje podatkovne baze
Cilj te faze je izboljšanje performans končnega sistema. Določijo se indeksi in parametri shranjevanja podatkovne baze. Identificirao se različne skupine uporabnikov in preverja ustreznost performans PB glede na potrebe in zahteve uporabnikov.