|
Komunicirati, (lat. communicare) pomeni posvetovati se, razpravljati, vprašati za nasvet. Komuniciranje je torej odnos, s katerim izmenjujemo znanje. Na eni strani imamo nekoga, ki je prejemnik znanja in na drugi nekoga, ki je oddajnik. Kadar se pogovarjamo s prijatelji, gledamo televizijo, beremo knjigo, pobožamo nekoga, ... komuniciramo. Seveda je veliko boljše celostno prejemanje znanja, z opazovanjem in sprejemanjem realnosti. Vedno pa to ni možno. Zato se takrat zatečemo h komunikaciji. |
Komunikacija je dvosmerni proces, v katerem izmenjava sporočil povezuje
pošiljatelja in prejemnika v smeri dogovorjene smeri, sestavljene iz
sedmih elementov:
Vseh sedem elementov komunikacije ima pomembno vlogo v celotnem procesu, saj lahko pride do deformacije med nameravanim sporočilom in prejetim sporočilom. |
Formalna komunikacija: Znana tudi kot uradna komunikacija, ki
poteka skozi vnaprej določene kanale, ki jih bodo morali upoštevati vsi
člani organizacije. V vsaki organizaciji se ustanovi korporativna
lestvica, prek katere poteka komunikacija, ki je lahko:
Neformalna komunikacija: oblika komunikacije, ki spontano raste
iz osebnih ali družbenih potreb, med člani organizacije, ki se imenuje
vinska ali neformalna komunikacija. Gre za sekundarno omrežje informacij v
organizaciji, ki je lahko:
Neformalna komunikacija je najhitrejša oblika komunikacije, ki hitro posreduje informacije različnim članom organizacije. Nadalje je mogoče hitro odgovoriti tudi članom.
Komunikacija "vinske trte" (Gossip veriga) je neformalno komunikacijsko omrežje znotraj organizacije, ki se uporablja za širjenje informacij mimo formalne komunikacijske strukture. Tako kot rastlina vinske trte, se širi naključno in gre tja, kamor gre lahko. Vinske trte oblikujejo posamezniki in skupine v organizaciji. Ljudje v skupinah imajo nekaj skupnega, ki jih povezuje. Oseba lahko pripada eni ali več skupinam. Za tako komunikacijo je značilno:
Fleksibilnost: Formalne kontrole take komunikacije ni, zato je
bolj prilagodljiva kot druge oblike komunikacije. Zaradi tega je bolj
ranljiva in problematična, saj ne moremo poslati sporočila nobeni
določeni osebi, temveč je vse prepuščeno naključju. Nimamo pojma, koliko
ljudi ali kdo bi sčasoma slišal sporočilo.
Hitra komunikacija: Hitrejša je od številnih drugih oblik
komuniciranja, kot so poštne storitve ali objavljanje biltenov.
Ni zapisov: ni dokazov, ki bi jih bilo mogoče dokumentirati za
poznejšo uporabo
Izkrivljanje: Sprejeto sporočilo se izkrivlja, ko prehaja iz ene
osebe do druge.
Spontanost: Komunikacija je spontana, saj se samodejno prenaša z
najvišje ravni organizacije na spodnjo raven, brez težav pri
posredovanju sporočila. Uprava ga lahko uporablja za širjenje
informacij, ki jih ni mogoče deliti uradno ali zaradi preizkušanja
"klime".
Poceni: Ne potrebuje sredstev. Vendar pa vas lahko drago stanejo
morebitne negativne posledice sporočil, ki so popačena pri prenosu s
strani osebe na osebo, ali če oseba ne prejme sporočila zaradi
nesporazuma, ker drugi mislijo, da je že bila obveščena. Ni nobenega
nadzora nad sporočilom ali ga je kdo slišal, niti, kaj je dejansko
slišal.
Besedna komunikacija: Komunikacija, v kateri se besede
(govorjene ali pisane) uporabljajo za prenos informacij, se imenuje
besedna ali verbalna komunikacija. To lahko storite na dva načina:
Nebesedna komunikacija: Komunikacija med strankami, pri kateri
se besede ne uporabljajo kot sredstvo za izmenjavo sporočil, tj. Razen
besed, se druga sredstva uporabljajo kot zvoki, simboli, dejanja in
izrazi. Komunikacija tako poteka neverbalno:
Komunikacija je hrbtenica organizacije, ki brez nje nobena organizacija ne more preživeti in učinkovito delovati, da bi dosegla svoje cilje. To je osnovno sredstvo, s katerim člani organizacije delajo skupaj. Poleg tega povezuje vse člane organizacije v eno nit in jim omogoča, da se odzovejo in vplivajo drug na drugega.
Komunikacijsko omrežje nastane takrat, kadar ima več oseb hkrati vlogo oddajnika in prejemnika, se pravi, da si medsebojno izmenjujejo sporočila. Pri takšni vrsti komunikacije moramo biti pozorni, da nam posmezni elementi ne "izpadejo" iz komunikacijskega omrežja. |
Temu opravimo tudi virtualne skupnosti oziroma spletno mesto, ki združuje ljudi, da se pogovarjajo, izmenjujejo zamisli in interese ali ustvarjajo nove prijatelje. Za razliko od tradicionalnih medijev, ki jih običajno ustvarja ne več kot deset ljudi, spletna mesta družbenih omrežij vsebujejo vsebine, ki jih je ustvarilo več sto ali celo več milijonov ljudi. Hiter razvoj in širitev interneta ter socialno zasnovanih storitev povzroča nastanek socialnih omrežij na internetu, ki se imenujejo tudi virtualne ali spletne skupnosti. Socialna omrežja je mogoče vzdrževati ali predstaviti prek spletnih mest za socialno mreženje, kot so MySpace, LinkedIn ali posredno iz podatkov o interakciji uporabnikov, dejavnostih ali dosežkih, kot so e-poštna sporočila, klepeti, spletni dnevniki, domače strani, povezane s hiperpovezavami, komentirane fotografije v sistemu za skupno rabo v multimediji itd. Socialna mreža je množica registriranih posameznikov oziroma njihovih digitalnih predstavitev. Te povezujejo relacije, pridobljene iz podatkov o njihovih dejavnostih, skupnih komunikacijah ali neposrednih povezavah, zbranih v internetnih sistemih. Takšna raznolikost prinaša celovit in skladen pogled na koncept internetnih socialnih omrežij. |